Goudse Keramiekdagen – nieuwsbrief voor de professionals / newsletter for the professionals
De Goudse Keramiekdagen bieden in toenemende mate een podium waarop professionele keramisten kwalitatief hoogwaardige keramiek kunnen tonen. Wie daaraan voldoet en zich wil opgeven voor een plaats op de markt, klikt hier en vult daar de aanvraag voor de nieuwsbrief - links op de pagina - in.
Nieuwsbrief voor de liefhebbers / Public newsletter
Wil je bijblijven over wat er gebeurt tijdens de Goudse Keramiekdagen? Abonneer je hier. LET OP: dit is dus niet de nieuwsbrief voor mensen die zelf een kraam willen op de markt. This is not the newsletter for (aspiring) participants.

Keramisten komen graag naar Gouda

Publiek tijdens de Goudse Keramiek DagenOnder de deelnemers aan de Goudse Keramiek Dagen is een enquête gehouden. De standhouders blijken voor het overgrote deel tevreden: drie kwart van hen is dan ook al eerder met zijn aardewerk op de Goudse markt geweest. Twee derde vindt het goed om twee dagen rond het stadhuis te staan.

Nog meer keramisten zouden voor twee dagen kiezen, als ze hun spullen ’s nachts veilig konden laten staan. In de huidige situatie moet aan het eind van elke dag opgeruimd worden.

Andere opvallende uitkomsten
– Het contact met het gevarieerde publiek (jong en oud, liefhebber en dagjesmensen) blijkt gewoon leuk te zijn.
– Daaraan draagt de fraaie ambiance natuurlijk bij, maar de bereikbaarheid van de Markt laat nog wel te wensen over.
– De tweede dag verkopen ze minder dan de eerste dag. Wellicht kunnen koopjesjagers daar hun voordeel mee doen.
– De standhouders pleiten voor kwaliteit. Hobbyisten en al te commerciële stands zien ze liever niet.

– Een substantieel aantal van hen ziet het zitten om in de weken voorafgaand aan de Goudse Keramiek Dagen een kleine expositie in te richten in de etalages van winkeliers in het centrum.

De organisatie van de markt gaat deze uitkomsten zo goed mogelijk verwerken. En brengt andersom het thema voor het jubileumjaar 2015 – SPEKTAKEL – nog eens met nadruk onder de aandacht van de exposanten. Dat belooft wat!